Rosa Mateu

Soprano

Nascuda a Vilassar de Mar, feu els estudis de cant al Conservatori Superior de Música del Liceu amb Carmen Bustamante. Amb ella va entrar en el món de la relació entre el cos i la veu.Als 19 anys va començar a treballar amb Yiya Díaz amb qui va començar a experimentar la consciència del sistema energètic del cos. Més endavant, i durant quasi 20 anys, va treballar tot aprofundint en l’experiència de la relació del cos i la veu mitjançant el treball personal amb la teràpia de polaritat amb Mª Teresa Celma.

El seu profund interès per la relació de la veu amb el cos, l’emoció i l’esperit l’ha portat a ampliar la seva formació en tècniques corporals com: Teràpia de Polaritat, Sanergia, Reiki Unitari ( Reiki cantant…), pèndul Universal i d’altres amb les quals exerceix com a terapeuta i que utilitza també en el procés de l’aprenentatge de la tècnica vocal. Des de fa més de cincs anys participa com a professora en el “Curso Internacional de Canto del Conservatorio de Música de la Universidad Nacional de Bogotá¨. També va participar en la “Setmana Colombo-Catalana” de la Universitat EAFIT de Medellín ( Colombia ) impartint masterclass als estudiants de cant. Exerceix com a professora de cant a l’escola “Aula de so” de Sant Cugat on també s’encarrega de la tècnica vocal del cor de noies AGLEPTA i del COR INFANTIL de Sant Cugat. Exerceix també com a professora de cant a l’escola “Aula de Música” de Vilassar de Mar (Barcelona).

Rosa Mateu ha estat reconeguda pel públic espanyol i internacional per la seva gran expressivitat i la riquesa tímbrica de la seva veu, la qual s’adapta fàcilment a diferents estils i personatges. Les seves actuacions a Europa, Rússia, Estats Units, Ucraïna i Sud Amèrica han estat aplaudides tant pel públic com per la premsa. El seu interès per la música contemporània, l’ha portat a estrenar obres de molts compositors com ara Xavier Montsalvatge, J.L.Turina, Moisès Bertran, Ernest Borràs, Joan Carles Martínez, Efrem García, entre d’altres.

Ha cantat en els més importants auditoris del país: “Palau de la Música Catalana”, “Auditori Nacional de Catalunya”, “Auditorio Nacional de España”, “Auditorio de Zaragoza”, “Auditorio de Oviedo” o el “ Gran Teatre del Liceu”.

Ha treballat durant diverses temporades amb els Amics de l’Òpera de Sabadell i al Gran Teatre del Liceu en rols com: “Comtessa d’Alma Viva” (Le Nozze di Figaro de W.A. Mozart), “Donna Elvira” (Don Giovanni de W.A. Mozart), “ Giovanna Seymour” (Anna Bolena de Donizzetti), “Violetta” (La Traviata de G. Verdi), “Flora Bervoix” (La Traviata de G. Verdi), “Berta” (Babel 46 de X. Montsalvatge, “Angela” (Una voce in off de X. Montsalvatge), “Prilepa” ( Dame de Pique de P. Txaikovski), “Pepona” (La cabeza del Bautista de E. Palomar, “Antonia” ( Tiefland d’Eugen d’Albert), “Santuzza” ( Cavalleria Rusticana de P. Mascagni), entre d’altres.

Treballa amb els pianistes Efrem Garcia, Mac McClure, Marco Evangelisti i Anna Ferrer. Amb la casa discogràfica Columna Música ha enregistrat vuit gravacions en CD de cançó catalana, espanyola i òpera.